Tuesday, November 29, 2011

Kenangan Semalam

Kenangan tidak akan pernah padam dalam ingatan baik yang manis mahupun yang pahit..namun kenangan la kadangkala pengubat kerinduan kita terhadap orang yang pernah hadir dalam hidup kita.


Bila cerita pasal kenangan nie..terlalu banyak benda yang nak di kenang..mane x kenang bila umur da menginjak ke angka 21 n nak masuk 22 nie hehehe..dan aqu rasa dah macam2 benda aqu lalui sepanjang hidup di muka bumi nie..since masuk sekolah bertemu ngan rakan2 dan mengajar apa itu perkenalan,suka duka n cara kita menghargai seorang insan yang hadir dalam hidup nie selain dari mak ayah n family..

Bila menginjak ke alam persekolahan menengah lagi la ramai kenalan..n aqu bersyukur bersekolah di mana aqu dapat la juga mendalami ilmu agama biarpun jika dilihat keadaan sudah tentu aqu belum lagi layak digelar muslimah sejati atau dalam erti kata yang lain ustazah tapi aqu tetap aqu..pahit manis time sekolah semua aqu rasa..

Dan semestinya aqu x lari dari sifat kenalanku..cuma kenalanku bukanlah di depan lelaki..hanya di kalangan kawan2 perempuan sahaja..agak cukup manis tuk di kenang..Mungkin korang pon akan teringat2 zaman persekolahan kan??kalo yang tinggal di hostel lagi la macam2 ragam n telatah kawan2 yang dapat kita lihat n lebih mengenali seseorang..dari situ juga kita dapat lihat sejauh mana kita mampu menguruskan diri sendiri n camne kita aturkan masa kita..

Kenangan juga menjadikan diri kita sekarang. Di mana kita berdiri..n di mana kita juga merindui teman2 kita..sungguh aqu rindu pada kenangan..namun seperti yang kita tahu kita xleh nak bawak diri kita ke masa yang lampau..doraemon pown x mampu nk bawak coz dye sendiri adalah rekaan manusia..kita hanya mampu terus ke depan n ke depan..so masa nie la kita nk hargai orang yang di sekeliling kita n hargai masa yang ada..^_^

p/s~ rindu pada teman2 seperjuangan

No comments:

Post a Comment